Uchwała Rady Nr VII/92/03 z dnia 2003-12-30

Numer VII/92/03
w sprawie przyjęcia Gminnej Strategii Integracji i Polityki Społecznej na rok 2004 .
Data wydania 2003-12-30

uchwała nr VII/92/03

RADY GMINY BARGŁÓW KOŚCIELNY

z dnia 30 grudnia 2003 r.

w sprawie przyjęcia Gminnej Strategii Integracji i Polityki Społecznej na rok 2004 .

Na podstawie art. 10 ust. 3 ustawy z dnia 29 listopada 1990 r. o pomocy społecznej (Dz. U. z 1998 r. Nr 64, poz. 414 z późn zm.) oraz art. 41 ust. 2 ustawy z dnia 26 października 1982 r. o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi (Dz. U. z 2002 r. Nr 147, poz. 1231, Nr 167, poz. 1372 oraz z 2003 r. Nr 80, poz. 719, Nr 122, poz. 1143) uchwala się, co następuje:

§ 1. Przyjmuje się Gminną Strategię Integracji i Polityki Społecznej na rok 2004 stanowiącą załącznik do niniejszej uchwały.

§ 2. Wykonanie uchwały powierza się Wójtowi.

§ 3. Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia.

Przewodniczący Rady Gminy

Jan Romanowski

Załącznik do uchwały Nr VII/92/03 Rady Gminy Bargłów Kościelny z dnia 30 grudnia 2003 r.

 

GMINNA STRATEGIA

INTEGRACJI I POLITYKI SPOŁECZNEJ

NA ROK 2004

I. PROGRAM POMOCY SPOŁECZNEJ

Lp.

Zadanie do realizacji

Osoby odpowiedzialne za realizację

Termin realizacji

Środki finansowe przeznaczone na realizację zadania

1.

Udzielanie schronienia, posiłku, niezbędnego ubrania osobom tego pozbawionym, w tym bezdomnym

Kierownik Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej /GOPS/

Cały rok

26.000,00 zł

2.

Organizowanie i prowadzenie gminnych ognisk wychowawczych, świetlic i klubów środowiskowych dla dzieci, a także organizowanie mieszkań chronionych

W roku 2004 nie przewiduje się tego rodzaju potrzeb

3.

Świadczenie usług opiekuńczych, w tym specjalistycznych, w miejscu zamieszkania

Kierownik GOPS

Cały rok

45.015,00 zł

4.

Udzielanie zasiłku celowego na pokrycie wydatków na świadczenia zdrowotne osób bezdomnych i innych osób nie mających dochodu i możliwości ubezpieczenia się na podstawie przepisów o powszechnym ubezpieczeniu zdrowotnym

Kierownik GOPS

Cały rok

500,00 zł

5.

Udzielanie zasiłku celowego na pokrycie wydatków powstałych w wyniku zdarzenia losowego

Kierownik GOPS

Cały rok -

w miarę potrzeb

1.000,00 zł

6.

Praca socjalna

Kierownik GOPS

Cały rok

__

7.

Sprawienie pogrzebu, w tym osobom bezdomnym

Kierownik GOPS

Cały rok

6.000,00 zł

8.

Kierowanie do domu pomocy społecznej odpowiedniego typu i ponoszenie opłat za pobyt mieszkańca Gminy umieszczonego w tym domu

Kierownik GOPS

Cały rok

5.000,00 zł

9.

Przyznawanie i wypłacanie zasiłków celowych i specjalnych celowych

Kierownik GOPS

Cały rok

17.000,00 zł

10.

Przyznawanie pomocy rzeczowej

Kierownik GOPS

Cały rok

1.000,00 zł

11.

Zapewnienie środków na wynagrodzenia dla pracowników realizujących program

Kierownik GOPS

Cały rok

70.000,00 zł

II. PROGRAM POLITYKI PRORODZINNEJ

Lp.

Zadanie do realizacji

Osoby odpowiedzialne za realizację

Termin realizacji

Środki finansowe przeznaczone na realizację zadania

1.

Poradnictwo rodzinne - udzielanie informacji o instytucjach pomocowych

Kierownik GOPS

Cały rok

__

2.

Udzielanie doraźnej pomocy w rozwiązywaniu bieżących problemów

Kierownik GOPS

Cały rok

__

3.

Współpraca z instytucjami, w tym z Powiatowym Centrum Pomocy Rodzinie i organizacjami pozarządowymi zajmującymi się problematyką społeczno-rodzinną

Kierownik GOPS

Cały rok

__

III. PROGRAM OCHRONY ZDROWIA

Lp.

Zadanie do realizacji

Osoba odpowiedzialna za realizację

Termin realizacji

Środki finansowe przeznaczone na realizację zadania

1.

Zapewnienie prowadzenia podstawowej opieki zdrowotnej nad mieszkańcami Gminy poprzez wynajm lokali Ośrodków Zdrowia w Bargłowie Kościelnym i Prusce wraz ze sprzętem medycznym i urządzeniami niepublicznemu zakładowi opieki zdrowotnej sprawującemu opiekę w zakresie "poz"

Wójt

Cały rok

__

IV. PROGRAM PROFILAKTYKI I ROZWIĄZYWANIA

PROBLEMÓW ALKOHOLOWYCH

Zadanie do realizacji

Osoby i instytucje

odpowiedzialne

za realizację

Termin realizacji

Środki finansowe przeznaczone na realizację zadania

I. Zwiększenie dostępności pomocy terapeutycznej i rehabilitacyjnej dla osób uzależnionych od alkoholu:

1. Dofinansowanie szkoleń i kursów specjalistycznych w zakresie pracy z dziećmi, młodzieżą i dorosłymi oraz rozwijania umiejętności prowadzenia zajęć profilaktycznych.

Pełnomocnik ds. Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych,

Urząd Gminy

cały rok

1.200,00 zł

2. Finansowanie dojazdów osób uzależnionych na terapię.

Urząd Gminy,

Pełnomocnik ds. Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych

cały rok

500,00 zł

3. Umawianie osób zagrożonych chorobą alkoholową na rozmowy z członkami Gminnej Komisji Profilaktyki i RPA w celu motywowania do podjęcia leczenia.

Pełnomocnik ds. Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych,

członkowie Komisji Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych

cały rok

4. Kierowanie osób zagrożonych chorobą alkoholową na dobrowolne lub przymusowe leczenie.

Pełnomocnik oraz członkowie Gminnej Komisji Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych /Komisji PiRPA/

cały rok

5. Zakup i dystrybucja materiałów informacyjno -edukacyjnych dla klientów punktu oraz instytucji i organizacji współpracujących z punktem

Agnieszka Ejzel - członek Komisji

cały rok

900,00 zł

II. Udzielanie rodzinom, w których występują problemy alkoholowe pomocy społecznej i prawnej, a w szczególności ochrony przed przemocą w rodzinie.

1. Sfinansowanie kolonii terapeutycznych dla dzieci z rodzin alkoholików.

Agnieszka Ejzel

lipiec - sierpień

4.000,00 zł

2. Dofinansowanie wycieczek szkolnych z programem profilaktycznym (do 50 % kosztów wycieczki).

Dyrektorzy szkół

cały rok

3.200,00 zł

3. Zorganizowanie i prowadzenie zajęć wyrównawczych i kół zainteresowań dla dzieci mających trudności w nauce i pochodzących z rodzin patologicznych (po 4 godziny tygodniowo w SP i Gimnazjum w Bargłowie, oraz po 1 godzinie tygodniowo w SP w Tajnie Starym, Kroszewie i Łabętniku).

Dyrektorzy szkół

w miarę potrzeb

7.000,00 zł

4. Udzielanie pomocy materialnej, psychologicznej i prawnej rodzicom i dzieciom z rodzin patologicznych.

Pełnomocnik, Gminna Komisja Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych

cały rok

3.000,00 zł

5. Wspieranie działalności specjalistycznych poradni, prowadzących grupy wsparcia oraz terapeutyczne dla członków rodzin osób uzależnionych oraz telefon zaufania.

Kierownik GOPS, Pełnomocnik ds. Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych

cały rok

500,00 zł

6. Utworzenie oraz finansowanie kosztów utrzymania punktu konsultacyjnego.

Pełnomocnik ds. Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych, Urząd Gminy.

cały rok

2.400,00 zł

III. Prowadzenie działalności profilaktycznej, informacyjnej edukacyjnej, w szczególności dla dzieci i młodzieży.

1. Udział w kampanii ogólnopolskiej "Zachowaj trzeźwy umysł".

Dyrektorzy szkół, A. Ejzel

cały rok

1.220,00 zł

2. Zorganizowanie konkursu wiedzy o uzależnieniach dla uczni gimnazjum pn.: "Pułapka uzależnienia"

K. Karpińska - członek Komisji Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych

listopad

500,00 zł

3. Zakup materiałów o tematyce alkoholowej dla szkół, Ośrodka Zdrowia, GOPS, Policji.

Agnieszka Ejzel

cały rok

500,00 zł

4. Udostępnienie siłowni i sali gimnastycznej w SP w Bargłowie oraz prowadzenie zajęć dla młodzieży pozaszkolnej.

Dyrektor Zespołu Szkół w Bargłówie Kościelnym

cały rok

6.000,00 zł

5. Zorganizowanie Festynu o charakterze profilaktycznym, ukazującym sposoby wspólnej zabawy bez środków odurzających i sposoby kulturalnego spędzania czasu.

Nauczyciele, rodzice Zespołu Szkół w Bargłowie Kościelnym

kwiecień - maj

2.000,00 zł

6. Organizowanie innych imprez profilaktycznych o charakterze rozrywkowym sportowym.

Dyrektorzy szkół, nauczyciele

cały rok

2.200,00 zł

7. Zakupienie nagród dla uczestników biorących udział w konkursach dotyczących zagrożeń społecznych.

Pełnomocnik ds. Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych

cały rok

1.500,00 zł

8. Prowadzenie szkoleń dla rodziców dot. umiejętności rozmowy z dzieckiem i służenia mu pomocą w problemach związanych z alkoholem.

członkowie Komisji P i RPA

w miarę potrzeb

9. Doposażenie szkół w sprzęt sportowy celem stworzenia warunków do spotkań po zajęciach dydaktycznych oraz w dni wolne od zajęć lekcyjnych.

Dyrektorzy szkół

kwiecień

6.500,00 zł

10. Współudział w ogólnopolskich kampaniach dot. profilaktyki antyalkoholowej.

A. Ejzel

K. Karpińska

cały rok

11. Zakup książek o tematyce profilaktycznej do Gminnej Biblioteki Publicznej.

J. Kamińska - członek Gminnej Komisji Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych.

cały rok

1.500,00 zł

IV. Wspomaganie działalności instytucji, stowarzyszeń i osób fizycznych, służącej rozwiązywaniu problemów alkoholowych.

1. Finansowanie kosztów utrzymania lokalu na potrzeby Komisji Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych.

Pełnomocnik ds. Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych

cały rok

900,00 zł

2. Wspieranie finansowo działalności Poradni Zdrowia Psychicznego i Terapii Uzależnień w Augustowie.

Urząd Gminy

cały rok

8.000,00 zł

3. Finansowanie kosztów pobytu osób nietrzeźwych w Izbie Wytrzeźwień w Suwałkach.

Urząd Gminy

cały rok

2.480,00 zł

V. Podejmowanie interwencji w związku z naruszeniem przepisów określonych w art. 131 i 15 ustawy o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi oraz występowanie przed sądem w charakterze oskarżyciela publicznego

1. Występowanie z wnioskami o cofnięcie zezwoleń lub zastosowanie przepisów karnych, wynikających z ustawy o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi w sytuacji stwierdzenia naruszeń przepisów tej ustawy.

Komisja Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych

cały rok

2. Występowanie w charakterze oskarżyciela publicznego.

Wójt Gminy

cały rok

VI. Zasady wynagradzania członków Gminnej Komisji Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych.

1. Członkowie Komisji otrzymują wynagrodzenie za udokumentowaną realizację zadań ujętych w programie zgodnie z podziałem zadań na poszczególnych członków komisji.

Pełnomocnik ds. Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych

cały rok

4.000,00 zł

2. Wynagrodzenie płatne będzie po wykonaniu zadania w terminie 7 dni od dnia wystawienia rachunku.

VII. Wspieranie zatrudnienia socjalnego poprzez organizowanie i finansowanie centrów integracji społecznej.

W roku 2004 nie przewiduje się organizacji centrum integracji w Gminie.

V. PROGRAM BUDOWNICTWA SOCJALNEGO

Lp.

Zadanie do realizacji

Osoba odpowiedzialna za realizację

Termin realizacji

Środki finansowe przeznaczone na realizację zadania

1.

Utrzymanie dotychczasowych lokali socjalnych w miejscowości:

1) Pruska 60 - jedno mieszkanie o powierzchni 61,0 m2, oraz jedno mieszkanie o powierzchni 25,0 m2,

2) Brzozówka 57 - jedno mieszkanie o

powierzchni 64,5 m kw. oraz jedno mieszkanie o powierzchni 13,0 m kw.

Inspektor ds. budownictwa, drogownictwa

i gospodarki komunalnej

Cały rok

__

2.

Przeznaczenie budynku po szkole podstawowej w Kamionce Starej na cztery mieszkania socjalne

Inspektor ds. budownictwa, drogownictwa

i gospodarki komunalnej

Cały rok

3.

Przeznaczenie wolnej powierzchni w budynku w miejscowości Brzozówka 57 na lokal socjalny

Inspektor ds. budownictwa, drogownictwa

i gospodarki komunalnej

Cały rok

VI. PROGRAM EDUKACJI PUBLICZNEJ

Lp.

Zadanie do realizacji

Osoba odpowiedzialna za realizację

Termin realizacji

Środki finansowe przeznaczone na realizację zadania

1.

Zawieranie porozumień z rodzicami w zakresie zwrotu kosztów dojazdu dzieci realizujących obowiązek szkolny, do szkół podstawowych i gimnazjów w sytuacji braku dowozu zorganizowanego przez Gminę

Podinspektor ds. promocji Gminy, oświaty

i integracji

z Unią Europejską

Cały rok

22.690,00 zł

2.

Wymiana stolarki okiennej w Szkole Podstawowej w Kroszewie

Inspektor ds. budownictwa, drogownictwa

i gospodarki komunalnej

Do 31 sierpnia 2004 r.

41.429,00 zł

3.

Wykonanie ogrodzenia Szkoły Podstawowej w Tajnie Starym

Inspektor ds. budownictwa, drogownictwa

i gospodarki komunalnej

Do 31 sierpnia 2004 r.

8.000,00 zł

4.

Konserwacja kotłowni olejowej w Szkole w Tajnie Starym

Inspektor ds. budownictwa, drogownictwa

i gospodarki komunalnej

Do 31 sierpnia 2004r

1.000,00 zł

5.

Ułożenie kostki brukowej przy Zespole

Szkół w Bargłowie Kościelnym

Inspektor ds. budownictwa, drogownictwa

i gospodarki komunalnej

Do 31 sierpnia 2004 r.

20.000,00 zł

Przewodniczący Rady Gminy

Jan Romanowski

Metryka strony

Udostępniający: Urząd Gminy Bargłów Kościelny

Wytwarzający/odpowiadający: Agnieszka Kwiecińska

Wprowadzający: Agnieszka Kwiecińska

Data wprowadzenia: 2004-01-28

Data modyfikacji: 2004-01-28

Opublikował: Agnieszka Kwiecińska

Data publikacji: 2004-01-28