Zarządzenie nr 1/2012 z dnia 2012-04-11
Numer | 1/2012 |
---|---|
w sprawie | ustanowienia Regulaminu naboru na stanowiska urzędniczew Urzędzie Gminy Bargłów Kościelny oraz na stanowiska kierowników gminnych jednostek organizacyjnych |
Data wydania | 2012-04-11 |
Zarządzenie Nr 1/2012
Wójta Gminy Bargłów Kościelny
z dnia 11 kwietnia 2012r.
w sprawie ustanowienia Regulaminu naboru na stanowiska urzędnicze w Urzędzie Gminy Bargłów Kościelny oraz na stanowiska kierowników gminnych jednostek organizacyjnych
Na podstawie art. 33 ust. 3 ustawy z dnia 8 marca 1990 roku o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2001 r. Nr 142, poz. 1591 ze zm.) oraz ustawy z dnia 21 listopada 2008 r. o pracownikach samorządowych (Dz. U. z 2008 r. Nr 223, poz. 1458 ze zm.) zarządzam, co następuje:
§ 1. Przyjmuje się Regulamin naboru na stanowiska urzędnicze, w tym na kierownicze stanowiska urzędnicze w Urzędzie Gminy Bargłów Kościelny oraz na stanowiska kierowników gminnych jednostek organizacyjnych, zwany dalej „Regulaminem”.
§ 2. Celem „Regulaminu” jest ustalenie zasad zatrudniania na stanowiskach urzędniczych w Urzędzie Gminy Bargłów Kościelny oraz na stanowiskach kierowników gminnych jednostek organizacyjnych.
§3. Stosowanie niniejszego Regulaminu nie obejmuje:
1) stanowisk obsadzanych na podstawie wyboru i powołania,
2) pracowników, których status określają inne przepisy niż ustawy o pracownikach samorządowych,
3) pracowników zatrudnianych na zastępstwo
4) pracowników zatrudnianych w wyniku awansu zawodowego lub przesunięcia wewnętrznego.
§4.1. Decyzję o rozpoczęciu procedury rekrutacyjnej podejmuje Wójt:
2. Sekretarz, Skarbnik Gminy, kierownik referatu bądź bezpośredni przełożony zobligowany jest do przedłożenia opisu stanowiska na które przeprowadzony ma być nabór wraz z zakresem czynności – Załącznik Nr 1 do Zarządzenia.
3. Opis stanowiska pracy, o którym mowa w ust. 2 zawiera:
a) dokładne określenie celów i zadań wykonywanych na danym stanowisku pracy oraz wynikających z tego tytułu obowiązków obciążających zajmującego te stanowiska,
b) określenie szczegółowych wymagań w zakresie kwalifikacji, umiejętności i predyspozycji wobec osób, które je zajmują, ze wskazaniem które są niezbędne a które dodatkowe
c) inne wyznaczniki określające indywidualny charakter danego stanowiska pracy.
4. Czynności rekrutacyjne powinny być rozpoczęte w terminie pozwalającym na przeprowadzenie naboru zgodnie z przepisami ustawy o pracownikach samorządowych.
§ 5. Nabór obejmuje:
1) powołanie Komisji Rekrutacyjnej,
2) ogłoszenie o naborze,
3) przyjmowanie dokumentów aplikacyjnych,
4) wstępna ocena złożonych dokumentów aplikacyjnych,
5) ogłoszenie listy kandydatów którzy spełniają wymogi formalne,
6) postępowanie sprawdzające:
a) merytoryczna ocena dokumentów aplikacyjnych,
b) test wiedzy (opcjonalnie)
c) rozmowa kwalifikacyjna,
7) sporządzenie protokołu z przeprowadzonego naboru,
8) ogłoszenie wyników naboru.
§ 6.1. Komisję Rekrutacyjną (wraz ze wskazaniem pełnionych w niej funkcji), w składzie co najmniej 3-osobowym powołuje Wójt.
2. W pracach Komisji nie może uczestniczyć osoba, która jest małżonkiem lub krewnym albo powinowatym do drugiego stopnia włącznie, osoby której dotyczy postępowanie konkursowe albo pozostaje wobec niej w takim stosunku prawnym lub faktycznym, że może to budzić uzasadnione wątpliwości co do jej bezstronności.
3. Komisja działa do czasu zakończenia procedury naboru na wolne stanowisko pracy.
4. Wzór ogłoszenia o naborze stanowi Załącznik nr 2 do Zarządzenia.
§ 7. 1. Po ogłoszeniu naboru w BIP i na tablicy ogłoszeń Urzędu Gminy następuje przyjmowanie dokumentów aplikacyjnych od kandydatów zainteresowanych pracą na wolnym stanowisku.
2. Termin do składania dokumentów określony w ogłoszeniu o naborze, nie może być krótszy niż 10 dni od dnia opublikowania tego ogłoszenia w Biuletynie.
3. Na dokumenty aplikacyjne składają się w szczególności:
1) życiorys (bądź CV) z dokładnym opisem przebiegu pracy zawodowej,
2) kwestionariusz osobowy,
3) kserokopie świadectw pracy,
4) kserokopie dokumentów potwierdzające wykształcenie i kwalifikacje zawodowe,
5) oświadczenie o nie byciu skazanym prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe.
6) oświadczenie, że w przypadku wyboru oferty zobowiązuje się nie pozostawać w innym stosunku pracy, który uniemożliwiałby wykonywanie obowiązków,
7) oświadczenie o braku przeciwwskazań zdrowotnych do podjęcia pracy na wskazanym stanowisku,
8) oświadczenie o posiadaniu pełnej zdolności do czynności prawnych i korzystania z pełni praw publicznych,
9) inne dokumenty o posiadanych kwalifikacjach i umiejętnościach,
10) oświadczenie o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych do celów rekrutacji
11) kopia dokumentu potwierdzającego niepełnosprawność – w przypadku kandydata zamierzającego skorzystać z uprawnienia, o którym mowa w art. 13a ust. 2 ustawy z dnia 21 listopada 2008 r. o pracownikach samorządowych.
§ 8. 1. Konkurs na stanowisko urzędnicze, w tym na kierownicze stanowisko urzędnicze przeprowadza się w dwóch etapach:
1) w pierwszym etapie konkursu Komisja Rekrutacyjna dokonuje analizy dokumentów aplikacyjnych pod względem formalnym oraz ustala listę kandydatów dopuszczonych do drugiego etapu konkursu,
2) wyłonienie kandydata odbywa się w ramach drugiego etapu składającego się z:
a) oceny merytorycznej złożonych dokumentów aplikacyjnych,
b) test wiedzy (opcjonalnie)
c) rozmowy kwalifikacyjnej.
2. Komisja rekrutacyjna w trakcie procedury rekrutacji ustali czy przeprowadzić test wiedzy.
§ 9. 1. Analiza formalna dokumentów aplikacyjnych polega na zapoznaniu się przez Komisję z aplikacją nadesłaną przez kandydata. Celem analizy dokumentów jest porównanie danych zawartych w aplikacji z wymaganiami formalnymi określonymi w ogłoszeniu.
2. Wynikiem analizy formalnej dokumentów jest wstępne określenie przydatności kandydata do pracy na wolnym stanowisku i dopuszczenie do dalszego etapu konkursu.
3. Warunkiem udziału w dalszym postępowaniu konkursowym jest spełnianie wymogów formalnych zawartych w ogłoszeniu o naborze (oceniane metodą spełnia/nie spełnia).
4. Po upływie terminu do złożenia dokumentów określonego w ogłoszeniu o naborze i wstępnej selekcji, umieszcza się w BIP listę kandydatów, którzy spełniają wymagania formalne określone w ogłoszeniu.
5. Sporządzona w porządku alfabetycznym lista zawiera imiona i nazwiska kandydatów oraz ich miejsca zamieszkania w rozumieniu przepisów Kodeksu cywilnego.
6. Lista kandydatów spełniających wymagania formalne będzie umieszczona w BIP do momentu ogłoszenia ostatecznych wyników naboru. Wzór listy stanowi Załącznik nr 3 do Zarządzenia.
7. Informacje o kandydatach, którzy zgłosili się do naboru, stanowią informację publiczną w zakresie objętym wymaganiami związanymi ze stanowiskiem urzędniczym, określonymi w ogłoszeniu o naborze.
§ 10. Z dokonanej przez Komisję Rekrutacyjną oceny merytorycznej złożonych dokumentów sporządza się notatkę służbową, którą parafują członkowie Komisji.
§ 11. 1. Celem przeprowadzenia rozmowy kwalifikacyjnej jest nawiązanie bezpośredniego kontaktu z kandydatem i weryfikacja informacji zawartych w aplikacji oraz możliwość oceny:
predyspozycji i umiejętności kandydata gwarantujących prawidłowe wykonywanie powierzonych obowiązków,
posiadanej wiedzy na temat jednostki samorządu terytorialnego, w której ubiega się o stanowisko,
obowiązków i zakresu odpowiedzialności na stanowiskach zajmowanych poprzednio przez kandydata,
celów zawodowych kandydata.
2. Z przebiegu rozmowy sporządza się notatkę służbową, którą parafują członkowie Komisji.
§ 12. 1 Celem przeprowadzenia testu wiedzy jest uzyskanie informacji o poziomie wiedzy merytorycznej na tematy związane z stanowiskiem na który jest prowadzona rekrutacja.
2. Test jest przeprowadzony pisemnie jako test jednokrotnego bądź wielokrotnego wyboru.
3. Test układa komisja rekrutacyjna, decydując każdorazowo o ilości zadanych pytań.
§ 13. Każdy członek Komisji dokonuje oceny kandydatów metodą punktową w skali od 1 do 10, uwzględniając ocenę merytoryczną dokumentów aplikacyjnych i przeprowadzone rozmowy kwalifikacyjne oraz wyniki testu wiedzy, jeżeli był przeprowadzony.
§ 14. 1. Po przeprowadzeniu konkursu Komisja Rekrutacyjna ustala wynik konkursu, wskazując kandydata, który uzyskał największą sumaryczną ilość punktów.
2. Ze swoich czynności Komisja sporządza protokół z przeprowadzonego naboru, który podpisują wszyscy członkowie Komisji obecni na posiedzeniu.
3. Wzór protokołu stanowi załącznik nr 4 do Zarządzenia.
§ 15. 1. Przewodniczący Komisji niezwłocznie przekazuje Wójtowi dokumentację z przebiegu konkursu, celem zatwierdzenia lub odmowy zatwierdzenia rozstrzygnięcia konkursowego.
2. Informację o wynikach naboru, którego wzór stanowi Załącznik nr 5 do Zarządzenia, upowszechnia się w trybie i terminie określonym w ustawie o pracownikach samorządowych
3. W przypadku odmowy zatwierdzenia wyników konkursu Wójt:
1) zarządza ponowne przeprowadzenie naboru na stanowisko urzędnicze lub na stanowisko kierownika gminnej jednostki organizacyjnej,
2) rezygnuje z przeprowadzenia naboru.
§ 16. 1. Dokumenty aplikacyjne kandydata, który zostanie wyłoniony w procesie rekrutacji, zostaną dołączone do jego akt osobowych.
2. Dokumenty aplikacyjne pozostałych osób będą odbierane osobiście przez zainteresowanych, odsyłane lub przechowywane zgodnie z instrukcją kancelaryjną.
§ 17. Wykonanie zarządzenia powierza się Sekretarzowi Gminy Bargłów Kościelny.
§ 18. Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania.
Wójt
Andrzej Kwieciński
Załącznik nr 1
do Zarządzenia Nr 1/2012
Wójta Gminy Bargłów Kościelny
z dnia 11 kwietnia 2012r
A. OPIS STANOWISKA PRACY
Nazwa stanowiska…………………………………………………………….
Komórka organizacyjna (jednostka organizacyjna):
referat..................................................................................................................................
WYMAGANIA KWALIFIKACYJNE NIEZBĘDNE
1. Wykształcenie (charakter lub typ szkoły) ………………………………..
2. Wymagany profil (specjalność) …………………………….....
3. Doświadczenia zawodowe:
……………………………………………………………………………………………..
4. Umiejętności zawodowe
…………………………………………………………………………………………………
WYMAGANIA KWALIFIKACYJNE DODATKOWE
………………………………………………………………………………………………….
………………………………………………………………………………………………….
D. ZAKRES ZADAŃ WYKONYWANYCH NA STANOWISKU
1. Zadania główne
………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………
2. Zadania dodatkowe
…………………………………………………………………………………………………
E. ODPOWIEDZIALNOŚĆ PRACOWNIKA
…………………………………………………………………………………………………
Opis stanowiska sporządził:
.............................................
imię i nazwisko
.............................................
data, podpis i pieczątka
Załącznik nr 2
do Zarządzenia Nr 1/2012
Wójta Gminy Bargłów Kościelny
z dnia 11 kwietnia 2012r
WÓJT GMINY BARGŁÓW KOŚCIELNY
OGŁASZA NABÓR NA WOLNE STANOWISKO PRACY
………………………………………………..
1. Nazwa i adres jednostki: ………………………………………………………………
Określenie stanowiska urzędniczego: …………………………………………………
3. Określenie, czy o stanowisko mogą się ubiegać obywatele Unii Europejskiej oraz obywatele innych państw, którym na podstawie umów międzynarodowych lub przepisów prawa wspólnotowego przysługuje prawo do podjęcia zatrudnienia na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej - TAK / NIE
4. Określenie wymagań związanych ze stanowiskiem urzędniczym zgodnie z opisem danego stanowiska, ze wskazaniem, które z nich są niezbędne, a które są dodatkowe.
Wymagania niezbędne:
1)…………………………………………………………………………………………..
2)…………………………………………………………………………………………..
3)…………………………………………………………………………………………..
4)…………………………………………………………………………………………..
Wymagania dodatkowe:
1)…………………………………………………………………………………………..
2)…………………………………………………………………………………………..
3)………………………………………………………………………………………….
5. Wskazanie zakresu zadań wykonywanych na stanowisku:
1) ……………………………………………………………………………………………..
2) ……………………………………………………………………………………………..
3) ……………………………………………………………………………………………..
6. Informacja o warunkach pracy na danym stanowisku:
………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………..
W miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w urzędzie, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, wynosi co najmniej 6% / nie wynosi co najmniej 6 % ⃰
⃰ - niepotrzebne skreślić
7. Wskazanie wymaganych dokumentów:
1) życiorys (bądź CV) z dokładnym opisem przebiegu pracy zawodowej,
2) kwestionariusz osobowy,
3) kserokopie świadectw pracy,
4) kserokopie dokumentów potwierdzające wykształcenie i kwalifikacje zawodowe,
5) oświadczenie o nie byciu skazanym prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe.
6) oświadczenie, że w przypadku wyboru oferty zobowiązuje się nie pozostawać w innym stosunku pracy, który uniemożliwiałby wykonywanie obowiązków,
7) oświadczenie o braku przeciwwskazań zdrowotnych do podjęcia pracy na wskazanym stanowisku,
8) oświadczenie o posiadaniu pełnej zdolności do czynności prawnych i korzystania z pełni praw publicznych,
9) inne dokumenty o posiadanych kwalifikacjach i umiejętnościach,
10) oświadczenie o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych do celów rekrutacji,
10) kopia dokumentu potwierdzającego niepełnosprawność – w przypadku kandydata zamierzającego skorzystać z uprawnienia, o którym mowa w art. 13a ust. 2 ustawy z dnia 21 listopada 2008 r. o pracownikach samorządowych.
Życiorys (CV) powinien być opatrzony klauzulą: „Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych zawartych w przedstawionych przeze mnie dokumentach dla potrzeb niezbędnych do realizacji procesu rekrutacji zgodnie z ustawą z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych (t.j. z 2002 roku Dz. U. Nr 101, poz. 926 z późn. zm.)
7. Określenie terminu i miejsca składania dokumentów:
1. Dokumenty aplikacyjne należy składać w zamkniętych kopertach z dopiskiem „Nabór na
wolne stanowisko …………………………………..”, w sekretariacie Urzędu Gminy
Bargłów Kościelny, ul. Augustowska 47, 16-320 Bargłów Kościelny, w terminie do dnia …......……………….r.. do godz. …………… osobiście lub pocztą (liczy się data wpływu do
Urzędu).
2. Aplikacje, które wpłyną do Urzędu po wyżej określonym terminie nie będą rozpatrywane.
3. Z Regulaminem naboru można zapoznać się w Urzędzie Gminy Bargłów Kościelny, ul.
Augustowska 47, 16-320 Bargłów Kościelny oraz na stronie Biuletynu Informacji
Publicznej www.barglow.hg.pl
4. Dodatkowe informacje można uzyskać pod numerem telefonu (087) 6424011
5. Lista kandydatów spełniających wymagania formalne i dopuszczonych do drugiego
etapu wraz z terminem rozmowy kwalifikacyjnej zostanie ogłoszona w Biuletynie
Informacji Publicznej.
6. Informacja o wyniku naboru będzie umieszczona na stronie internetowej Biuletynu
Informacji Publicznej oraz na tablicy ogłoszeń Urzędu Gminy Bargłów Kościelny.
Wójt
Andrzej Kwieciński
Załącznik nr 3
do Zarządzenia Nr 1/2012
Wójta Gminy Bargłów Kościelny
z dnia 11 kwietnia 2012r
LISTA KANDYDATÓW
SPEŁNIAJĄCYCH WYMAGANIA FORMALNE
.................................................................................................................................
(nazwa stanowiska pracy)
Informujemy, że w wyniku wstępnej selekcji na w/w stanowisko pracy do drugiego etapu rekrutacji zakwalifikowali się następujący kandydaci spełniający wymagania formalne określone w ogłoszeniu:
Lp. Imię i nazwisko Miejsce zamieszkania
1. ................................ ......................................
2. ................................ ......................................
3. ................................ ......................................
4. ................................ ......................................
5. ................................ ......................................
Rozmowa kwalifikacyjna odbędzie się w dniu ................ o godz. ...............
...........................................................
(data i podpis osoby upoważnionej)
Załącznik nr 4
do Zarządzenia Nr 1/2012
Wójta Gminy Bargłów Kościelny
z dnia 11 kwietnia 2012r
PROTOKÓŁ Z PRZEPROWADZONEGO NABORU KANDYDATÓW NA STANOWISKO PRACY
.................................................................................................................
(nazwa stanowiska pracy)
1. W wyniku ogłoszenia o naborze na w/w stanowisko pracy nadesłano ………….. ………………… ofert. Wymogi formalne spełniło .................................... ofert.
( ilość aplikacji) ( ilość aplikacji)
2. Nabór przeprowadzała Komisja w składzie:
……………………. – Przewodnicząca Komisji
…………………….. - Członek Komisji
……………………. – Członek Komisji
3. Po przeprowadzeniu naboru wybrano następujących kandydatów uszeregowanych według
liczby uzyskanych punktów (maks. 5 osób), wraz ze wskazaniem kandydatów
niepełnosprawnych o ile do przeprowadzanego naboru stosuje się przepis art. 13a ust. 2
ustawy o pracownikach samorządowych :
Lp. | Imię i nazwisko | Adres | Wynik oceny merytorycznej i rozmowy kwalifikacyjnej w punktach |
1. |
|
|
|
2. |
|
|
|
3. |
|
|
|
4. |
|
|
|
5. |
|
|
|
4. Informacja o zastosowanych metodach i technikach naboru:
……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………
5. Uzasadnienie wyboru:
.................................................................................................................................
.................................................................................................................................
6 .Załączniki do protokołu – wyniki:
oceny merytorycznej dokumentów aplikacyjnych,
rozmowy kwalifikacyjnej.
Protokół sporządził:
.........................................................
(data, imię i nazwisko pracownika)
Podpisy członków Komisji:
.............................................
.............................................
.............................................
*Akceptuję/nie akceptuję
……………………….
Wójt Gminy Bargłów Kościelny
* niepotrzebne skreślić
do Zarządzenia Nr 1/2012
Wójta Gminy Bargłów Kościelny
z dnia 11 kwietnia 2012r
INFORMACJA O WYNIKACH NABORU
.........................................................................
( nazwa stanowiska pracy)
Wójt Gminy Bargłów Kościelny informuje, że w wyniku zakończenia procedury naboru na w/w stanowisko został/a wybrany/a Pan/i
…............................................................................................. .....................................................
(imię i nazwisko)
zamieszkały/a ..............................................................................................................
( miejsce zamieszkania)
Uzasadnienie dokonanego wyboru:
......................................................................................................................................
......................................................................................................................................
......................................................................................................................................
........................................................
(data, podpis osoby upoważnionej)
Metryka strony